7 fakta ni inte visste om...

...dvärghönsen:

  1. de bjuder ALLTID på något roligt...
  2. Niklas verkar bestämma om vem som får ligga på ägg...
  3. att Mona la sig på ägg precis 2 veckor och 1 dag efter Estelle...
  4. de dricker mer än vad våra får gör...
  5. de älskar blixten på kameran...
  6. Jill har bestämt över Niklas...
  7. Chabo:rna sitter inte på pinne...


...om vaktlarna:

  1. de kan flyga 3 meter långt...
  2. de kuttrar när de hittat något eller m de ser något ovanligt...
  3. dem är kanonbra att ha med andra höns...
  4. de lägger prickiga ägg men, de kan faktiskt lägga vita ägg också...
  5. mina vaktlar ruvar inte...
  6. de kan stå och vakta äggen, det är därför det heter Vaktlar;) ...
  7. de har en partner...


...om Philomene:
(på Sanne's blogg kan du läsa mer om Philomene)
  1. förr när jag kom in i stallet började hon ropa efter mat...
  2. hon lägger huvudet i nacken på mig och Sanne...
  3. hon älskar att vara ute...
  4. Philomene är stallkompis med Svante...
  5. hon äter tallboll...
  6. hon galopperar...
  7. hon älskar människor♥...


...om min mamma:

  1. hon är inte rädd för några höns...
  2. hon har har piggat upp mitt intresse... (tack! ♥)
  3. hon är accepterad av alla höns...
  4. hon har fått ett och annat sår på sina händer efter ölandshönor som har ruvat...
  5. hon mår jättedåligt och vill inte prata så mycket när det har hänt något med någon höna/tupp...
  6. hon älskar Philomene och tycker hon är jättego...
  7. hon tycker jag och mina syskon är duktiga med våra djur...


Det var all fakta, hoppas ni tyckte om den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0