Min lille Niklas ♥

Niklas, en nyfiken och feg liten tupp. Han låter alla bestämma och vågar inte säga emot Jill. Han är en Holländs dvärgtupp med mycket färg i fjädrarna. Ibland brukar jag fråga mig själv: är han en utställningstupp?
Han har precis blivit pappa men, han vet själv inte om det. Han gillar kamerablixt, sitta på pinne och såklart hönor.

Han är snart 1 år och han galer som en riktig karl! ;) Niklas ställer ofta upp på saker men, han har blivit mer nervös de senaste månaderna. Han har 5 tjejer: Estelle, Jill, Mona, Astrid och Rishögs-Jenny och snart får han kanske fler när kycklingarna växt upp. Han kan bli väldigt trött, han kan sitta på sin pinne och halvsova. Han brukar tävla om vem som galer högst och tydligast men, det går inte alltid så bra även fasst han har en hög röst.

Han är ungefär 10 cm hög men, man kan inte mäta det så bra. Man brukar tycka att tuppar är läskiga men, då har ni inte träffat Niklas. Han är så rädd av sig men, när man väl har honom i famnen är han jättego!

Jag kommer aldrig byta ut honom och ifall han försvinner så kommer jag att sakna honom för livet! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0