Femte kullen 2012, välkomna till världen!

Mona la sig några dagar efter Estelle och den 12 Augusti fick hon 4 Hollbokycklingar som var sååå lika Pimpinellan när hon var liten. Lite senare på kvällen sov jag över hos Moa och då fick Moa's mamma ett MMS från min mamma. Det stod ungefär så här:
"Fråga Alice vad detta är!"
Jag kollade på bilden och där var en svart Wyandottekyckling som satt på Mona! :D
 
När jag kom hem fick jag se den men, det var ju 1 ägg kvar.
Mamma hade sagt när Estelle hade fått kycklingar:
"Om Mona också får full pott så blir det svårt för henne att ha alla under sig!"
 
Den 13 Augusti efter en LÅÅÅÅÅNG dag sa jag till mamma:
"Tror du det sista ägget kommer kläckas?"
"Nej." sa mamma.
Jag hade ju höga förhoppningar så jag sa att den hade kläckts!
 
När vi kom ut och lyfte på Mona låg det en till liten svart Wyandottekyckling så nu har lillebrorsan 5 Wyandotter fast...han vet inte om den nya än! :D
 
Det dåligaste med att de nya kullarna är så jämngamla är att de inte vet vem som är deras mamma...
Det är så att dvärghöns räknar, det är nästan helt säkert!!! Estelle räknar in sina ungar, hon kluckar tills hon får tillbaka alla sina ungar! :D
 
Men något den lille gula kycklingen inte förstod var att den la sig hos fel mamma så, Estelle hade 2 ungar medans Mona hade 7. Haha! ;)
 
Kommer nog bilder! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0