Hem, hem, ljuva hem!

Ja, nu har vi kommit hem (eller för några timmar sen) och det blev 3 flickor. 2 vita, en friserad och en vanlig. Och så köpte jag en brun friserad.
Den vita (friserade) fick heta Mona, den bruna (friserade) fick heta Jenny och den andra vita hönan fick heta...Estelle!

Den här rasen heter (som ni vet) Chabo. Mona och Estelle kommer från Holland och Jenny kommer ifrån Tyskland fast, Jenny ser inte ut som en Tysk. ;)
Den här rasen är JÄTTEBRA på att lägga ägg och att ruva, vilket jag är glad över.
Nu ska jag och Liam gå ut till djuren och så ska vi ta poträtt på mina "nykomlingar".

Här kommer en bild på en Chabokyckling:
← Ungefär så här brun är Jenny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0