Jolanta's hönsskola - Ruggningsperioden

Mitt namn är Jolanta och jag är kackelu's nya lärare som ska lära er mer om oss höns!
Jag har tre egna barn som jag försöker ta hand om. Jag har alltid varit den mest prydliga hönan (enligt mig) men, nu har det hänt något läskigt... jag ruggar, helt ofaligt har de andra hönsen sagt till mig och nu ska jag berätta!
 
Ni förstår: ungefär vid sommaren är det så att vi höns måste fräscha till oss lite. Vi byter då fjädrar, nja inte helt, vi tappar några och samtidigt växer det ut nya någon annanstans.
Det bästa är efter ruggningen, då tupparna ser flera år yngre ut. Man blir ju som nyförälskad varje gång och försöker flörta med dem ibland men, man är ju inte precis "favoritdamen" när man ruggar själv...
 
Ja, nu är lektionen över för den här gången. 
Ha det GALET bra så syns vi nästa gång!
Puss och kluck/ Jolanta ♥
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha tack för lektionen jolanta;)

Svar: Varsågod!
Jag sa till Alice att jag kunde mer om det!
/Jolanta
Alice Nilsson

2013-08-30 @ 22:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0