Hönsflytt

(Jag vill varna er om att inga höns har flyttat från gården)
Igår var det så att Wall-E (ett halvår gammal) gav sig på Ingvar. Ingvar fick panik och sprang och var inte alls lik sig själv. Jag, som är helt emot all sorts mobbing blev genast orolig och smått rädd, och av ren reflex tog jag upp Ingvar i min famn och lugnade ner honom. Man märkte att han sökte trygghet och ville inte vara ensam på marken utan att någon skyddade honom. Jag fick beslutångest och visste inte om det var dags att lägga ut Wall-E på annons-sidan, jag vet ju att ingen är intresserad av tuppar. Jag vet att Wall-E är lite rädd och vill visa att han också har en del av hönsen under hans vingar, men skulle han flyttat till en plats med fullt av hönor skulle han bli helt annorlunda.
Idag bestämde jag och mamma att vi skulle flytta in Wall-E till Ölandshönsen och när vi ändå var igång passade vi på att flytta in Smulan och Rimby också eftersom de börjar "ta plats". Mamma sa att om jag tvunget vill ha mer kycklingar så måste några av hönsen bort från dvärgboxen.
Jag var skeptisk och ville helst inte att Smulan skulle skiljas från sina systrar men, de tre hönsen hade ju varandra och Smulan och Wall-E är ju "halv"syskon. Både Wall-E och Rimby trivdes rätt bra men, Smulan blev lite orolig och pratade lite till boxen brevis för att veta om systrarna var kvar.
 
Detta var en helt vanlig dag...nästan i alla fall.
Jag hoppas att någon är intresserad av Wall-E och i så fall kontakta mig via mail: [email protected]
 
/Alice
@kackelu
www.facebook.com/Kackelu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0