Projekt: Äggkläckningsmaskin

Hej alla hönshjärnor!
För ca 2 veckor sedan sökte jag på google på hemmagjorda äggkläcklingsmaskiner och då hittade jag denna bloggen: http://gelashemochtradgard.blogspot.se/
Hon hade själv fått idén från en annan hönsägare och jag var bara tvungen att testa! 1 vecka senare la jag 13 st ägg i en spann (bättre beskrivning finns på hennes blogg) och det var av raserna:
 
♥ Engelska löparankor
♥ Dvärghöns (olika raser)
♥ Japanska jumbovaktlar
 
Nu är det bara 6 dagar tills vaktlarna kommer och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer minst en liten, fjunig, söt vaktelkyckling! ♥ 
Har aldrig haft vaktelkycklingar men, förhoppningsvis kan jag kanske höra små pip i äggen om ca. 4-5 dagar! :D
 
Om detta projektet går bra kommer ni få följa de små och deras uppväxt!

Vi hörs snart! ♥
/Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0