Jill, min älskade vän! ♥

Jill en älskad, beundrad och nyfiken liten höna. En fundersam flicka som vill ha mångas uppmärksamhet. Henne's stora kärlek är Niklas men, hon är mest som en boss och bestämmer över alla gränser. Hon lever livet med mycket utmaningar men, ibland har hon fullt upp med att styra och ställa.

Hon är en snart 1-årig höna och lägger tillräckligt med ägg.
Hennes färg heter "viltfärgad" och det betyder ungefär: färger från naturen. Hon är den enda holländska hönan i boxen men, kanske är det inte helt klart...
Just nu går hon hos Ölandshönsen för att hon inte ska jaga bort Mona från sitt bo. Jill trivs inte riktigt men, jag går ut varje dag och hon vill gärna ha närhet.

Hon har sökt upp mig en gång och jag tog upp henne i min famn och gick in i vårat hus. Där satt vi en stund och Jill ville vara allt närmare men, tillsist ville hon gå tillbaka till Ölandshönsen. Jill längtar till sin lille Niklas och Niklas verkar faktiskt längta efter Jill. ♥


Jill's familj består av:

Niklas, Estelle (med kycklingar), Mona, Rishögs-Jenny, Astrid & några vaktlar. ♥ De har varit lite svårt att bli vänner med alla men, tillsist blir allt bra! Hon älskar när man mockar och går hellre i det smutsiga än det rena...

(Det var lite fakta om lilla Jill! Undrar du mer? Fråga då gärna! ♥)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0