Dubbelt så hemtrevligt

Jag har alltid tyckt att mina höns trivs och har det toppen men nu är det ännu hemtrevligare! ♥
 
Idag gav jag de lite snäckskal i deras lilla pulka. Snäckskal ger äggen hårdare skal och både hönor och tuppar gillar det! Jag gav också mask till de små för dem ÄLSKAR det! Direkt när de får se jorden springer de fram och tar en mask, ibland är masken liten och ibland stor! ;) Mat och vatten ger jag ju varje dag och de är de glada för!
 
Igår kom mamma hem med 4 lådor med lock och sa att det kunde vara nya värp/ruvningsreden. Mamma visade hur de skulle se ut och det blev jättemysigt!!! Både Estelle och Mona var oroliga när de fick ligga i nya bon men, allt fixade sig tillslut!
 
Det kommer nog bilder på de nya rederna och ev. nya bilder på kycklingarna! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0