Åkraberg 2013

I Lördags var det dags för Åkraberg igen, vilket jag hade längtat efter i flera dagar. Men jag hade också haft beslutångest till 1000, skulle Wall-E med eller inte? Jag var inte berädd på att sälja den lilla tuppen men, efter ett långt tänkande beslutade jag mig att försöka få sålt honom. Mamma sa att det var störst chans att få sålt Wall-E för han är så söt. Vi tog också med oss Gullan och Russin, de två tupparna som vi hämtade som ägg i Åkraberg. Bolt och Blake som föddes i sommar fick också åka med! 
När vi kom fram fick jag och Sanne gå och fråga om vår plats såg vi flera personer som kanske inte skulle få plats... men, då sa en av de anställda på Åkraberg som frågade mig om vi hade bokat plats och visste direkt vem jag var. Vid burarna stod det Alice Nilsson även fasst mamma och jag hade anmält oss tillsammans!
Såklart var jag tvungen att spara lappen, det är inte alltid man får en bokad bur med sitt namn på! 
 
Det var massa folk på Åkraberg, man fick nästan tränga sig fram. Alla som gick förbi våra burar kommenterade Gullan och Russins storlek och senare var flera intresserade av dem! Det slutade med att båda två blev sålda vilket jag blev glad men chockad över! Bolt blev tillslut också såld eftersom han är en äkta Ölandstupp.
Gissa vem som köpte honom? Ingen mindre än Face 84 - Emmas mamma! 
 
Sanne och Meja hade hittat några höns de ville ha så sanne köpte såklart 4 nya Brahmor som hon nu mer heter Ludwig, Loppan, Lisen och Lilian. Meja köpte en ny färg av dvärgkochin som heter Legbar ochsom bara 3 i Sverie har. Meja döpte de till Lingon och Blåbär, varför vet jag inte!
 
Jag blev utan höns för denna gången men, om bara 2 veckor är det inte bara 17 höns i min box...
 
/Alice @kackelu 
 
Följ @fjadergarden på Instagram, se bilder på duvor, höns mm.
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt Nilsson

Superrolig dag, men det var skönt att komma hem och fixa till stallet åt nykomlingarna😃1000 tack för hjälpen kära dotter💓

Svar: Ja, verkligen! Varsågod älskade mamma! <3 (°v°)
Alice Nilsson

2013-04-22 @ 22:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0