Jolanta's hönsskola - Hierarki

Hej alla befjädrade hönshjärnor!
Jag är nu tillbaka med en ny lektion om just oss höns och idag handlar det om hierarki, alltså vem som bestämmer... typ. 
Niklas har varit ledare hos dvärghönsflocken i 2 år nu och jag tycker han passar som det men, lite förändring blir det ibland som när Goliat tog över under ca 3 dagar. Jag tror faktiskt att Niklas kommer bestämma ett tag till förhoppningsvis. JAG tror ingen vågar säga till mig om vad som är rätt eller fel, jag gör lite som jag själv vill. Ibland funkar det och ibland inte, som igår... jag bor nu hos de stora hönsen! Det är som att börja i högstadiet och jag känner mig väldigt stor nu men, när jag blir rädd så kryper jag in brevid min nya man Goliat. Han är en snäll själ men, han ligger inte högt upp i hierarkin. Hans bror Wall-E är lite högre upp i rang, dvs, mer populär.
Men om han så rycker en fjäder på min lilla "igelkott" så biter jag tillbaka!
 
På tal om att flytta så blev mattes mamma fly förbannad och kallade mig "kärring", vilket jag inte förstod och slängde sedan in mig i boxen med de stora gänget... Jag tror hon menade väl :S
 
Ha det galet bra så ses vi nästa gång när jag kacklar vidare på nästa ämne!
Puss och kluck/ Jolanta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0