Julmockat...

Idag har jag julmockat hos mina småttingar! Här kommer instruktioner om hur man kan göra iårdning en hönsbox:
Före:


För att gjöra iårdning en hönsbox behöver du:
Halm tar jag alltid till mina dvärghöns,
får vaktlarna, de är mindre så de får tunnare stån,
Sågspån får hönsen att kravsa i och i sågspånet ska det ligga:
Havre så att de kan pyssla lite. ;)
I boxen MÅSTE det finnas:
Bon som de kan lägga ägg i,
Vatten som de ska dricka (såklart) de kan även dricka ur skålar.
Mat behöver de också. (tänk på att de äter hela tiden, typ)
Höns borde också vara i boxen fasst de inte vill... ;)
Höns vill ofta ha:
Grästuva brukar (i alla fall mina) picka efter mask i,
Sandbad älskar höns. Jag vet att detta låter konstigt men höns gör sig rena i sand alltså, de gör av med lopper.
Det kommer att komma ett kort på hur det blev, nå'n dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0