Denna veckan kommer jag stå ut med, heeeelt klart!

Ni är så bra på att komentera, jag kan inte beskriva så bra ni är och statestiken håller sig på bra nivå. I Måndags hade jag 14 besökare och igår 13, perfekt! ;) Nog pratat om statestik, jag ska istället säga något som passar in till rubriken.

Varför är just denna veckan speciel?
Det vet ni nog men, om ni inte vet så blir det kanske mer kycklingar efter Estelle om några dagar förhoppningsvis! Och när jag har det bra hemma blir det automatiskt roligt i skolan...(när blir skolan rolig???)
Jag är ju också glad att alla mina fiiiina vänner är där! ♥

Ni kanske också undrar varför det blir så mycket inlägg just om kycklingarna?
För det första så är det min första egna kull som jag har fött upp själv med bara lite hjälp. Det andra är att man får aaaaalltiiiid en utmaning som att bli jagad av en tupp....nog med tuppar... ;)
Igår la även Margareta (dvärgkochinhönan) hennes första ägg i vårat stall, duktiga tjejen! ♥ Det dåliga var att hon var inne länge och väntade på sitt ägg. Antingen är den Jill som bestämmer där inne eller så gick det sakta.

Vi flyttade också Mona till en spillta så att inte Jill kommer och stör. Estelle som låg i den spilltan med sina kycklingar+ägg fick flyttas till en stor box. Där ligger hon som en indianhövding och slutar inte glo föran man går ut.

Ja, så får vi se hur det blir idag. Allt kan ju hända!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0