BARA BRA NYHETER!

Kycklingarna växer så det knakar! De har redan fått lite fjädrar och man börjar redan se vilken som är Estelle's "adopterade" kyckling. Gina's fjädrar börjar stå åt alla håll. Gina är en friserad kyckling! ♥

Ser ni?

Det där med "adopterade" kycklingar är kanske lite svårt att förklara men, jag ska försöka.
Niklas är ju den enda tuppen i dvärghönsboxen så han är såklart pappan men, Estelle kan ju inte vara mamman eftersom både Niklas och hon är "släta" (ej friserade). Men, däremot Mona är friserad och Gina har ungefär den färgen. Mona har alltså lagt ett/flera ägg så har Estelle lagt sig där, så kom Gina!

Men, då är det då Pimpinellan..., jag tror att Estelle är "äkta" mamma till henne och Niklas är såklart pappan.

Den andra bra nyheten var att det verkar som om både Gina och Pimpinnellan är flickor! ♥ Visst jag gillar tuppar men, man kan inte ha hur många tuppar som helst för, de kan börja bråka och jag vill inte berätta hur det kan sluta...
Tuppar är också VÄÄÄÄLDIIIGT svåra att sälja för, många vill ju ha ägg och det är liiiite svårt för en tupp att värpa.

Jag har också en väääldigt konstig nyhet:
Man tror ofta att inte höns fattar så mycket men, då vill jag faktiskt sätta stopp för den "tron"!
Detta kanske ni har hört förr men, Estelle litar inte på mamma, och mamma är endå en ÄKTA hönsmänniska (enligt mig). Så här började allt:

Estelle la sig på ägg i en låda. Men en dag hade locket ramlar ner så att lådan stod helt öppen så vilken dvärghöna som helst kunde gå in till Estelle. Då fick ju jag rycka in och försöka sätta allt till rätta, mamma stod i boxen och tittade på (jag måste kunna göra skaer själv ibland). Helt plötsligt låg Estelle och (bokstavligen) glodde på mamma. Då sa mamma:
"Jag borde nog gå ut ur boxen". Och det gjorde hon och då blev Estelle lugn. Sedan den dagen har Estelle aldrig litat på mamma men, jag tror att Estelle börjar släppa taget och inte bry sig längre! ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0