Mina mål i hönslivet del. 1

Dessa målen kom för någon månad sedan:

  1. Jag vill föda upp Chabohöns men, eftersom jag inte har någon Chabotupp så får det bli Hollbo eller Holländs dvärg.
  2. Jag ska försöka att få fram en egen färg på höns.
Färger som finns (Chabo):
  • Björkfärgad
  • Blå
  • Blå/kanttecknad
  • Brun ← Denna färgen har nog Rishögs-Jenny.
  • Gul
  • Gul/svartstjärtad
  • Gökfärgad
  • Porslinsfärgad
  • Pärlgrå
  • Rapphönsfärgad
  • Silvertecknad
  • Svart
  • Svart/guldhalsad
  • Svart/silverhalsad
  • Svart/vitfläckig
  • Vit
  • Vit/svartstjärtad ← Mona och Estelle har denna färgen.
(Jag vet inte vad Astrid har för färg)
3. Jag ska själv kunna välja ägg och lägga under en ruvande höna UTAN att vara lite skraj för att hon ska hacka.
4. Jag vill kunna se skillnad på kille och tjej (via färg) när de är kycklingar.
5. Jag vill att Astrid ska lägga sig innan hon blir ännu äldre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0