1 halvår sedan...

För ett halvår sedan kom de något som förändrade mitt liv, Goliat och Pimpinellan (Fräken) kom till värden och fick se en ny bild på livet! De 2 har gått från hjälplösa till 2 st unghöns som tar plats vid de stora hönsen, och hjälper gärna sina mammor med kycklingarna.
Till vänster Goliat och Estelle ~ till höger, pimpinellan, Goliat och Estelle
 

När Estelle lämnade sina 2 ungkycklingar för att lägga sig och få sin 2:a kull kunde inte Goliat och Pimpinellan släppa taget om Estelle, istället för att hänga ihop och klara sig själva gick de till Estelle och hjälpte henne med kycklingarna och lärde upp dem.
Till vänster, Pimpinellan, Goliat och ruvande Estelle ~ till höger, Pimpinellan med sina småsyskon.
 

Goliat började gala tidigt och jag var mycket stolt. Senare började Pimpinellan lägga ägg.
Nu går Pimpinellan vid Niklas (Goliat och Pimpinellan's pappa) och Goliat går som en helt vanlig ungtupp, går med de andra tjejerna och håller sig borta från Niklas.
Goliat galer
Pimpinellan lägger ägg
 
JAG ÄLSKAR ER BÅDA ÖVER HELA MITT HJÄRTA!
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0