Elton (Ellen?)

Det här med skillnad med tupp och hönor...
det tyckte jag var enkelt att skilja på efter bara några veckor men, ibland är det svårt som med lille Elton...
Jag har gett honom mycket tid det senaste pga h*ns tillstånd just nu. 
 
Höna eller tupp?

- Tuppar brukar ha spetsiga nackfjädrar, det har Elton.
- Tuppar galer - det har Elton gjort 1 gång.
- Några av stjärtfjädrar hänger ner på tuppar, Elton har även det.
 
- Hönor är själviska, det är Elton.
- Vissa hönor är väldigt envisa, det är Elton också.
- Elton har en röst som en höna
 
När Elton föddes var h*n en väldigt pigg och glad kyckling, som de oftast är men, nu det senaste har det blivit mer hängit och jag har mött trötta ögon när jag kommer ut i stallet.
Näbben påminner lite om Ingvar och han kanske har gett Elton det i generna, dvs gett h*n svaga gerner (sent utväcklade gener tänker jag också på)...
 
Jag har hört av en som hade en höna som la ägg och gal som en tupp, sådant fel kan hända!
Än så länge tänker jag på en Ellen, en höna, en HON, men kanske att det är en sådan liten stackare som fått både kvinnliga och mannliga gener?! ;)
 
Så vad tror ni? 
Är det en Elton eller en Ellen? 
 
/Alice @kackelu
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0