Hemmagjord äggkläckare - steg för steg

Du behöver:

✩ Låda (jag använde en i kartong)

✩ Frigolit

✩ Halm/Filt (vad man tycker är bäst)

✩ Värmelampa

✩ Termometer

Jag skar frigoliten så den skulle passa i kartongen. För att inte äggen ska rulla fram och tillbaka så la jag i halm, vilket även ger ungarna en mer normal miljö! Efter det var det bara att sätta värmelampan lite över kartongen och sedan kolla temperaturen lite då och då!


Kläckaren står nu i min fotölj på mitt rum och jag hoppas verkligen att det snart kommer titta ut små kalkonungat!!! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra tips där. 😊

Svar: Tack!
Hoppas det gav idéer till den som behöver! 😊
/Alice Kackelu
Alice Nilsson

2015-04-14 @ 14:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0